Megújulásunk támogatója:  

Angyalok

Megyei könyvtár homlokzata, Pécs
Pályázó: Kovati
Kép dátuma: 2016.03.18 16:17
Feltöltés dátuma: 2016.04.25 15:01

Angyalok

 
 

Eddig 1 ember értékelte.

Értékeléshez jelentkezz be!

2016.04.28 23:25 Szőnyi IstvánÉrtékelés: 1 

A pontosság kedvvért megjegyzem, hogy ez bizony nem a " Megyei könyvtár homlokzata", hanem Pécs egyik "legpatinásabb épülete", a Káptalan utcában található egykori nagyprépostsági palota, melyben jelenleg a Zsolnay Múzeum gyűjteménye látható. Ez az egyik leggyakrabban fotografált pécsi épület, ezért általában azok is láthatták már, akik soha nem jártak Pécsett. Ám aki a fotó tanúsága szerint 2016.03.18 16:17-kor a helyszínen volt, az nem tévedhet ekkorát – különösen, ha nemcsak kívülről fotózta le az épületet, hanem legalább a Múzeum udvarán megcsodálta a hatalmas Zsolnay-vázákat. Ha ennek ellenére elbizonytalanodott, hogy hol is készült a fotó, feltöltés előtt még mindig utánanézhetett volna – ha máshol nem, ennek a műemlékes honlapnak az adatbázisában: http://muemlekem.hu/muemlek?id=1722 Egy műemlékes honlap fotópályázatán ez a tévedés (és megtévesztés) már önmagában is értékelhetetlenné tesz egy pályaművet. Amely ráadásul a havi tematikába sem illik bele, hiszen a képen látható épület szerencsére még nem tartozik a "pusztuló örökség" kategóriájába. Ha a fotós netán nem ide szánta, hanem a NÖRI pályázatára, akkor sem jobb a helyzet, mert ez az épület nem szerepel sem a nemzeti, sem a történelmi emlékhelyek hivatalos listáján. És ha mindettől még el is tekintenénk, és a dogot – vagyis a fotót – magát néznénk, akkor sem érdemelne még elégségest sem, mert ez a kép nem rendelkezik egy fotópályázathoz elég fotográfiai munícióval. A plasztikai művek fotografálásakor ugyanis általános érvényű ökölszabály, hogy egy szobor és különösen egy dombormű plaszticitásának érzékeltetéséhez megfelelő irányból érkező, lehetőleg súrlófényre van szükség. Mivel közvetlen napfény sem érte a domborművet, természetesen vetett árnyékok sincsenek – a téma szempontjából kimondottan kedvezőtlen megvilágítási körülmények között csak ilyen kontrasztszegény kép készülhetett. A kedvezőtlen objektív adottságokon az utómunka során lehetett volna valamit javítani, de fotográfiailag értékelhető kép akkor sem lehetett volna belőle. Kompozíciós szempontból az alábbi sem igazán jó fotó, de talán érzékeltet valamit abból, hogy mire gondolok, amikor plasztikus megvilágítást emlegetek. http://image.slidesharecdn.com/barangolsokmagyarorszgon-150320014712-conversion-gate01/95/barangolsok-magyarorszgon-pcs-belvrosban-2-39-638.jpg?cb=1426834134 A kompozíció beállítása és a képkivágás viszont a fotós döntésén múlott – ezzel sem vagyok kibékülve, mert számomra semmi sem indokolja a motívum tengelyének döntését. Az már tényleg apróság, de én képes vagyok az ilyen tematikai aránytévesztéseken is fennakadni, hogy egy Mária-domborműről szólva a fotós az "Angyalok" címet adja, ami mennyiségileg talán indokolt lehet, tekintve, hogy az egy Máriával szemben öt angyalfigura szerepel a reliefen, de méretük és főleg az égi hierarchiában betöltött szerepük alapján ők csak a kompozíció mellékalakjai.

a forduló összes képe
fotópályázat