Cím nélkül

Lisieux-i Szent Teréz szobor, Szent Mária Magdolna Római Katolikus Prépostsági Templom, Felsőörs
Pályázó: fehér
Kép dátuma: 2016.03.23 10:31
Feltöltés dátuma: 2017.07.03 19:30

Cím nélkül

 
 

Eddig 1 ember értékelte.

Értékeléshez jelentkezz be!

2017.07.14 03:33 fehér 

... még annyit ehhez, hogy a kép látszólagos ürességének is mondania kell valamit a szándékom szerint. Olyan ez, mint a zenében a szünet, a csend. Az is jelentést hordoz, ha jó helyen van.

2017.07.14 03:27 fehér 

Kedves Szőnyi István! Nagyon örülök az értékelésének, és köszönöm! Megerősített, mert éppen ez volt a célom: a figurát "kiléptetni" a képből. Lehet ennek filozofikus, érzelmi, vagy egyéb okát megadni, de azt hiszem, ez nem a kép készítőjének a feladata. A képolvasás lényegét látom abban, hogy létrejön-e az alkotója és a befogadója között valamiféle kapcsolat a kép által. Ha igen, akkor az nyereség, még akkor is, ha a jelenések, hangsúlyok nem fedik egymást, vagy éppen ellentétesek. A szoboralak kiléptetése a képből nem véletlen elkattintás, ellenkezőleg, hosszasan mérlegeltem, mennyi legyen a "kint és a bent" úgy, hogy az aszimmetrikus elrendezés mégis egy képi egységben, egyensúlyban legyen.

2017.07.10 15:51 Szőnyi IstvánÉrtékelés: 1 

Ez a kép már annyira formabontó, hogy szinte már nem is tekinthető képnek. Legalábbis abban az értelemben, ami az európai kultúrkörben konvencionálisan elfogadott kép fogalmába beletartozik. Ebben a több ezer éves konvencióban ugyanis mindeddig az volt a gyakorlat – és ezen még a 20. századi izmusok minden hagyományos formát felbontó kísérletei sem változtattak –, hogy a képet magát "képszerűségében" a figura és a háttér mindenkori viszonya teremti meg. Ebben a relációban pedig mindeddig az volt a megszokott, hogy a figura körvonalát mintegy körülrajzolja a háttér. Nos, ebben az esetben azt látjuk, hogy a figurának nincs kompakt körvonala, vagyis a fotó jobb szélén megszűnik a kép képként létezni. Ennyire dekomponálatlan módon, hogy a figura szinte kilép a képből, az eddigi konvenció szerint csak egy elrontott kép jelenhetett meg, mondjuk egy olyan fotó, amelyet véletlenül kattintott el a fotós. Erre a különös "képkivágásra" illik aztán igazán a megállapítás: rejtélyes. Hiszen örök titok marad, hogy a figura, jelen esetben Szent Teréz képről hiányzó része, elsősorban a kézmozdulata, gesztusa és testbeszéde milyen érzelmet, indulatot testesít meg. Kíváncsi lennék a feltöltő magyarázatára, hogy mi volt a célja ezzel a különös, formabontó képkivágással. Megjegyzem, nagyon tetszik a fotó pasztelles, harmonikus színvilága, a töredékes figura és háttér oldott, festői faktúrája.

a forduló összes képe
fotópályázat