http://muemlekem.hu/images/magazin/20160525norieredmeny/magazinbanner.jpg

Jééé...itt az ősz!

Fiumei úti Nemzeti Sírkert, Budapest
Pályázó: piusz
Kép dátuma: 2014.11.04 11:12
Feltöltés dátuma: 2014.11.17 11:25

Blaha Lujza (1850-1926) síremlékének egy részlete. Alkotója Fülöp Elemér (1927).

Jééé...itt az ősz!

 
 

Eddig 3 ember értékelte.

Értékeléshez jelentkezz be!

2014.12.07 20:58 kloÉrtékelés: 5 

Nagyon kedves, kellemes fotó. Jó szerkesztés, fények, remek cím. Tetszik.

2014.12.05 13:45 kis nevetősÉrtékelés: 5 

Csak ismételni tudnám amit az előző hozzászóló írt. Nagyon jó perspektíva, találó cím, kiváló!

2014.11.19 22:17 Szőnyi IstvánÉrtékelés: 5 

Úgy látszik nem volt pusztába kiáltott szó, amit az "Ahol fény, ott árnyék" című kép http://muemlekem.hu/fotopalyazat?id=7296 kapcsán fejtegettem, mert ennek a képnek, illetve a két szomszédos fotónak a szerzője már szinte az általam megfogalmazottak szellemében járt el, vagyis nem elégedett meg azzal, hogy így-úgy lefotózzon egy angyalt, vagy angyalnak látszó tárgyat, hanem kreatívan hozzá is tett valamit, amivel a szokványos és kézenfekvő témafeldolgozás helyett egy egészen más asszociációs mezőbe, vizuális kontextusba helyezte a helyszínen adott látványt. Ezen a képen ehhez "csak" annyit tett, hogy olyan nézőpontot választott, amelyből a néző nem tárgyként tekinthet a szoborra, hanem mintegy a szobor nézőpontjába is belehelyezkedhet, mintha az angyal valóban az őszi falevélre reflektálna tekintetével és gesztusával, vagyis a szerző a saját fantáziája szerint átértelmezte a szobor eredeti szemantikai kontextusát. Ehhez persze jó adag kreativitásra és "empátiára" volt szükség. Ha már megvolt az ötlet, csak egy őszi színekben pompázó falevelet kellett az angyal és a néző tekintetének metszéspontjába elhelyezni - kihasználva azt az automatizmust, hogy reflexszerűen követjük az életben és a képen a tekintet irányát, legyen az élőlényé, vagy éppen szoboré. Ezáltal nemcsak a kőangyal "elevenedik meg" mintegy varázsütésre, hanem a kép színkompozíciója is teljessé válik, hiszen a háttér őszi színvilága az előtér szinte monokróm szürkeségében is hangsúlyos helyen ismétlődik meg, ott ahova az angyal ilyen csodálkozva tekint.

a forduló összes képe
fotópályázat