http://muemlekem.hu/images/magazin/20160525norieredmeny/magazinbanner.jpg

Ez már a mennyország?

Pesti Vigadó, Budapest
Pályázó: gergely07
Kép dátuma: 2014.05.04 10:55
Feltöltés dátuma: 2014.11.06 12:10

Nem, csak a Pesti Vigadó. Viszont szeretném kérni azokat, akik szerint ki van égve a kép, hogy nézzék meg más betekintési szögből is, mert sajnos bizonyos TN-paneles monitoroknál nagyban változik a kép világossága és kontrasztja, attól függően, hogy lejjebbről vagy feljebbről nézünk rá. A legtöbbször figyelembe veszem ezt a tényt, de ennél a képnél nem lenne esztétikus, ha a "biztonság kedvéért" középtónusokra állítottam volna és nem hagytam volna meg a kép világosságát. Köszönöm, hogy ezt figyelembe veszitek.

Ez már a mennyország?

 
 

Eddig 3 ember értékelte.

Értékeléshez jelentkezz be!

2014.12.07 20:45 kloÉrtékelés: 5 

Tetszik ez a tudatos túlexponálás. Amúgy ha ki lenne égve az sem zavarna, az alkotói szándék kifejezéséhez az is simán vállalható némely esetben. A kép világ a szándékosan túlexponált portrék világát idézi a számomra, ahol azért lövik túl, hogy minél fehérebb legyen az arc, eltűnjenek a ráncok, bőrhibák. Itt is hasonló éteri világ jött létre, a havi tematikának megfelelően - szóval tetszik.

2014.11.23 11:23 piuszÉrtékelés: 5 

Nagyon szépen megkomponált, egyedi fotó!

2014.11.06 16:02 Szőnyi IstvánÉrtékelés: 5 

Remek fotó, több szempontból is. Mindenekelőtt önmagában, mint vizuális látvány. A tudatosan megkomponált, szinte éterien tiszta tónusvilágú kép egy szinte már nem is evilági tér kulisszái közé enged bepillantást nekünk, földi halandóknak. Gyönyörű high key tónusvilágú kép, a szó valódi és átvitt értelmében is makulátlan kompozíció. Melynek minden elemét hosszasan lehetne méltatni a merészen megválasztott nézőponttól kezdve a szemet a térben dinamikusan vezető perspektivikus vonalakon át a tónusoknak és a motívumoknak a képtérben való kiegyensúlyozott, az aranymetszés arányrendjére emlékeztető elrendezéséig. A vizuális önértékén túlmenően azért is remek fotó, mert el sem tudok képzelni a Vigadóbeli Makovecz életmű kiállítás képen látható termének vizuális összhatását esztétikailag méltóbban bemutató képet. A kettős mimézis művészi megvalósulására láthatunk itt példát: a kiállítás rendezője ezt a termet a Makovecz Imrétől vett és a kiállítás címébe is beemelt idézet: "az építészet igazi kalandja az eget és a földet összekapcsolni" szellemében tudatosan tartotta mindvégig fehér színben, amivel mintegy az építész ars poeticaként is olvasható szavait szemléltetendő választott hófehér papírmasé installációt, ami önmagában is telitalálat. És amikor a kép alkotója a helyszínen járva meglátta ezt az éterien tiszta látványkulisszát, nem elégedett meg annyival - mint például én -, hogy egyszerűen megörökítse a helyszínen adott látványt, hanem hozzátette a saját - ki merem mondani - művészi értelmezését: a mimézis mimézisével továbbstilizálta a már eleve is fehérre stilizált látványt, amivel már-már valóban szinte földöntúli, szakrális szférába emelte. A fotós tudatosságát jelzi a cím is. Ez a fotó arra is nagyon jó példa, hogy egy épületfotó nemcsak esztétikus lehet, hanem adott esetben autonóm műalkotás is, ha a szerzőjében megvan az ehhez szükséges "eszmei mondanivaló", illetve ennek kifejezésére alkalmas invenció és fotográfiai eszköztár.

a forduló összes képe
fotópályázat