http://muemlekem.hu/images/magazin/20160525norieredmeny/magazinbanner.jpg

Újban a régi

Irodaház és egyetemi épület, Szeged
Pályázó: piusz
Kép dátuma: 2013.06.15 09:03
Feltöltés dátuma: 2013.06.22 21:59

A 2003-ban épült modern irodaház ablakaiban visszatükröződik a vele szemben lévő, 1873-ban épült reáltanoda (ma központi egyetemi épület).

Újban a régi

 
 

Eddig 3 embernek tetszett.

Értékeléshez jelentkezz be!

2013.07.07 23:30 Szya 

Preciz szerkesztés, játékos torzulások. Sokat elmond a mai jól tervezett, mátrixos világunkról. Fekete-fehérben szerintem még izgalmasabb lenne. Poénos a kék keret, de az nem tetszik.

2013.07.05 16:44 Szőnyi István 

Kétségtelen, hogy az összes kép közül ez az egyik legattraktívabb és legdekoratívabb kompozíció. Nekem is tetszik. De egyáltalán nem maradéktalanul. És nem azért, mert minden áron a kákán is csomót szeretnék keresni, hanem azért, mert ez a kép nem csak nagyon, hanem már-már gyanúsan dekoratív. Vitathatatlan, hogy a kép témájában eleve benne rejlő dekorativitást a fotós – a tőle megszokott módon – valóban nagyon profi módon aknázta ki, de az utómunka során még jócskán rátett egy lapáttal, midőn nem kis mértékben turbózta fel az épület eredeti tagolásában is meghatározó szerepet játszó kék keretmotívumoknak a fotó kék keretében folytatódó, hamis befoglaló formát imitáló meghosszabbításával azokon a részeken is, ahol a valóságban nincsenek ilyen tagoló elemek. A kép "ideálképi"/"ideálkéki" dekoratív egységének szolgálatában álló "kézműves" turpisság (optikai kegyes csalás) a kép alsó szegélyén és oldalsó szélein érhető tetten - szemléletes példát szolgáltatva egy lehetséges és szükséges érdemi vitához, amely arról szólhatna, hogy meddig lehet elmenni az utómunka során egy kép formális egységének és egynemű közegének a megteremtése érdekében anélkül, hogy elkerüljük a nyilvánvaló optikai "hamisítás vétségét". A magam részéről úgy vélem, ez a kék keret jelképesen átlépi ezt a határt, ebben az értelemben valóságos optikai Rubicon, éppen azért, mert valóságos keretező motívumokat egészít ki, és folytat ott is, ahol a valóságban nincsenek. Vagyis nemcsak "gyanúsan" dekoratív, hanem "hamisan" is, hiszen nincs mögötte az optika látvány eredendő hitele. Ezen az úton egy lépést sem szabad tovább menni, mert az optikai illuzionizmusnak ezen a tökélyre fejlesztett fokán már nem vezet út tovább – ebbe a jelképes falba már a barokk mennyezetfestők is beleütköztek, és paradox módon éppen akkor, amikor azt hitték, hihetetlen mesterségbeli tudásukkal éppen áthatolnak rajta. Röviden és aforisztikusan: ezúttal az utómunka során felturbózott dekoratív formai tökélyből kevesebb tényleg több lett volna. Az ilyen képre tényleg ráillik a közhely: olyan szép, hogy már nem is igaz. Mint ahogy valójában nem is az. Az optikai hitelesség feláldoztatott a formai dekorativitás öncélú oltárán. Ugyanakkor nemcsak szép és dekoratív ez a kép, hanem módszertani szempontból is nagyon tanulságos, hiszen egy olyan művészetelméleti problémát vet fel, amely önmagában is megérne egy misét.

2013.07.03 09:35 LaPanteraRosa 

Ez úgy jó ahogy van! Tetszik!

a forduló összes képe
fotópályázat